Eigenschappen Wim de Vries boeken

Prijs
Op aanvraag
Tijdsduur
In overleg
Geluid
Exclusief

Wim de Vries boeken?

Wim de Vries boeken of inhuren voor een optreden?

BURO2010 is Nederlands grootste artiestenbureau waar u alle artiesten direct en online kunt boeken tegen de laagste prijzen. Op deze pagina vindt u alle informatie met betrekking tot het boeken van Wim de Vries.

Wij informeren u binnen één dag over de beschikbaarheid en de prijs van Wim de Vries.

Boeken via BURO2010: direct, snel, duidelijk en voor de beste prijs!

Wilt u gratis een offerte van Wim de Vries ontvangen, beschikbaarheid opvragen, en/of direct een vrijblijvende optie in de agenda van Wim de Vries plaatsen?

Bel of mail ons direct

Vraag vrijblijvend een offerte aan.
Prijzen zijn exclusief BTW.

Onze werkwijze,
uw voordeel

Vind een artiest
Check prijs en beschikbaarheid
Plaats gratis optie
Bevestig de boeking
Ontvang het contract
Teken en retourneer het contract

Extra informatie Wim de Vries

Buiten winnen is binnen beginnen

Markten, kopers en omstandigheden zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Waar het enige jaren geleden volstrekt gewoon was om op basis van bewezen marktmechanismen en business modellen omzet en winst te behalen, blijken die modellen nauwelijks meer te werken.

Nieuwe inzichten en nieuwe methoden moeten worden ontwikkeld. Vanuit het ondernemers/marketing perspectief onderscheidt Wim de Vries vier kernzaken.

Allereerst is het ondernemerschap. Dit is een aspect dat mensen in hun genen hebben. De “niet” ondernemers, ik noem ze wel eens “managers??” zouden veel van deze ondernemers kunnen leren. Het gaat dan vooral om moed aan de dag te leggen om te ondernemen. Om lef en inzicht te tonen om te innoveren en om hun zegeningen te tellen. Daarnaast gaat het om werkelijk leiding te geven met veel oog voor het eigen human capital, de mens en de kunde van al die medewerkers. Het gaat om vertrouwen in de eigen staf en medewerkers. Vervolgens zal de het ondernemer de strijd en de balans moeten herkennen tussen visie ( lange termijn) en omzet (korte termijn).

Een tweede essentieel punt is het onderscheidend vermogen van een onderneming. In markten waar producten, diensten en bedrijven steeds meer op elkaar gaan lijken is het onderscheidend vermogen vaak van doorslaggevend belang. Iedere onderneming heeft haar eigen onderscheidend vermogen. Dat komt voort uit de authenticiteit van het bedrijf en die authenticiteit vormt de kern van de “Werkelijke” Identiteit. Door op zoek te gaan naar de “Werkelijke” Identiteit of zo men wil naar het DNA van de organisatie, komt de authenticiteit en daarmee het onderscheidend kenmerk, aan de oppervlakte. Dat onderscheidend vermogen geeft structurele richting aan de plaats die de onderneming in de markt kan en wil in nemen. (positionering) Wim de Vries helpt bedrijven om die authenticiteit te ontdekken en het in de eigen organisatie te laten herkennen en te verankeren.

De derde kernzaak betreft de bezieling van de organisatie. Het klinkt als een wat esoterisch en zweverig begrip. Het tegenover gestelde is waar. Bezieling gaat over ontwikkelingsvraagstukken op het gebied van cultuur en mentaliteit, over waarden en merkbeleving binnen de organisatie, over interne processen, over leiderschap, delegeren en moed. Dergelijke vraagstukken worden binnen organisaties onder andere benoemd als ‘gebrek aan motivatie’, ‘onvoldoende passie’, ‘hoog ziekteverzuim’, ‘gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel’, ‘lage betrokkenheid’. Al deze op het oog verschillende vraagstukken hebben in de kern gemeen dat het mensvraagstukken zijn en geen organisatievraagstukken. Organisaties kunnen zichzelf immers niet veranderen; mensen wel. Organisaties hebben weliswaar een ziel maar die wordt vitaal dankzij mensen binnen de organisatie.

Tot slot Innovatie. Dit kernbegrip wordt nogal eens verward met het uitvinden van nieuwe producten. In beginsel kan dat juist zijn maar het is slechts een onderdeel van innovatief denken en handelen. Innovatie hoort dus niet alleen bij de staf afdeling Research Development maar heeft hals bron de toplaag van de onderneming. Het is een mentaliteit en een besef dat innovatie en vorm is van oorspronkelijk denken. Innovatie is dus geen kunstje om offerte- en /of subsitietrajecten te winnen. Innovatie is dus ook geen modegril dat maar naar eigen behoefte, en vaak adhoc, kan worden ingezet. Innovatie moet en is een fundamenteel onderdeel worden binnen ondernemingen en grijpt veel verder dan nieuwe product/diensten concepten.Innoveren is vernieuwen en een stap verder gaan dan de status quo.

Innoveren betekent dat de directie na moet gaan denken over nieuwe product/marktcombinaties, over de implicaties van haar “Werkelijke” identiteit in relatie tot haar HR beleid en over de mate van bevlogenheid van haar medewerkers. Innoveren betekent dat de directie zichzelf moet gaan ontdekken. Dat het winst-denken niet meer alleszalig makend. Dat men durf aan de dag moet leggen om nieuwe inzichten te implementeren en dat men haar bedrijfsprocessen moet gaan toetsen op doelmatigheid en werkplezier. Innoveren houdt ook in dat bestaande klanten in het episch centrum van alle activiteiten komen te staan. Niet door het te benoemen maar door het actief te maken zodat alle medewerkers en klanten er ook wat van gaan merken. MxC=S: Mentaliteit x Cultuur=Succes.

In zijn boek: ‘De moed van ondernemingen om zichzelf te zijn’ doet Wim uit de doeken dat de waarde van een onderneming besloten ligt bij de eigen mensen van de organisatie. De stellingname van Wim is dat de marktpositie van een organisatie gebaseerd moet zijn op wat de onderneming werkelijk is, waar zij vandaan komt en wat de cultuur is binnen de organisatie.

In zijn lezingen en voordrachten leert Wim de Vries bedrijven dit proces te doorgronden. Zijn lezingen zijn nooit standaard maar hebben onderwerpen zoals:

• Marketing bestaat eigenlijk niet.

• Positionering is alleen relevant als je jezelf kent.

• Identiteit moet echt en eerlijk zijn.

• authenticiteit vormt de basis van onderscheidend vermogen

• Positionering wordt door je “Werkelijke” identiteit bepaald en door niemand anders.

• Innovatie is allang geen technocratisch begrip meer. Het is bedrijfsoverstijgend en een managementinstrument

• Interne marketing een stiefkindje of het kind van de rekening?

Zomaar wat uitspraken n.a.v. zijn lezingen:

– “Zonder de visie van Wim de Vries was ik in oude gewoonten blijven hangen.”

– ”Wim de Vries leerde mij de waarde van gestructureerde interne marketing herkennen.”

– “In human capital hoor je te investeren, ik was mij daar nooit van bewust. Na een lezing van de Vries was ik er achter.” “Ik had altijd ruzie met mijzelf over innovatie en de noodzaak daarvan. Wim leerde mij dat ik mijn eigen innovator hoor te zijn”

– “Volgens Wim de Vries bestaat marketing alleen als de gehele onderneming doordesemd is van klantbetrokkenheid.”

Achtergrond:

Nadat hij zijn marketing opleiding bij het befaamde marketingonderzoeksinstituut, Makrotest, had afgerond en als marketing consultant bij Knapper McAlley zijn sporen had verdient, werd Wim gevraagd om samen met Jan Lantink voor FHV/BBDO, een BtB bureau op te richten, FHV/Industrieel.

Na 10 jaar werknemer te zijn geweest besloot hij voor het vrije ondernemerschap en richtte, samen met drie partners, het bureau Business to Business Communications op, welke hij na 6 jaar verliet. Hij begon Compliance, Geïntegreerde Bedrijfscommunicatie, een marketing adviesbureau met de focus op management consultancy en marketing communications in BtB markten. Vanaf oktober 2001 is hij oprichter en eigenaar van Het Stratégem adviesbureau voor Identiteit en Kansenmanagement.

 

Wim de Vries boeken? Informeer vrijblijvend naar de boekingsmogelijkheden van Wim de Vries.

Wilt u extra boekingsinformatie ontvangen over het boeken of inhuren van Wim de Vries, neem dan gerust contact met ons op.
Onze accountmanagers informeren u graag, gratis en vrijblijvend over de meest actuele prijs van Wim de Vries en de eventuele overige kosten om een optreden van Wim de Vries mogelijk te maken (o.a. podium, techniek, optionele verzekering, btw-%).
BURO2010 is het directe en officiële boekingskantoor voor de boekingen van vele andere bekende artiesten, sprekers, sporters en overig entertainment. Artiestenburo2010.nl is tevens boekingsbureau van Wim de Vries.
Wij staan in direct contact met alle artiestenmanagements en kunnen u binnen een dag voorzien van een offerte voor Wim de Vries. Uiteraard kunnen wij voor u ook de beschikbaarheid van Wim de Vries checken, een gratis optie plaatsen op Wim de Vries en de boeking(en) van Wim de Vries voor u administreren en bevestigen middels een contract (geen extra boekingskosten!).

Wilt u meer artiesten boeken, ander entertainment inhuren, of zoekt u een professionele partner voor de regie, productie en totaalorganisatie van uw event? Laat u vrijblijvend informeren via: info@buro2010.nl – 036-7600140.

MANAGEMENT Wim de Vries, BOEKINGSBUREAU Wim de Vries, BOEKINGSBURO Wim de Vries, ENTERTAINMENTBUREAU Wim de Vries, ENTERTAINMENTBURO Wim de Vries, ARTIESTENBUREAU Wim de Vries, BOEKINGSKANTOOR Wim de Vries, IMPRESARIAAT Wim de Vries, MUZIEKBURO Wim de Vries, MUZIEKBUREAU Wim de Vries, ARTIESTENBOEKINGSBUREAU Wim de Vries, ARTIESTENBOEKINGSBURO Wim de Vries, ARTIESTENBOEKINGSKANTOOR Wim de Vries.

 

Offerte Wim de Vries aanvragen bij BURO2010:

Wij helpen u graag
bij uw boeking

Het grootste aanbod
Laagste prijs
Boek direct
Offerte binnen 1 dag